Alkaa kyllästyttää jokaisen kusireissun raportoiminen. Taidan vähentää ja kertoa vain niistä millä on tapahtunut jotain mainitsemisen arvoista. Eli joo, se kyllä käy edelleen sata kertaa päivässä kusella, vaikken jokaista reissua enää mainitsisikaan. :D

Olin eilen illalla baarissa. Lähdin puoli kymmeneltä, pentu sai kongin jossa oli keksi tukkeena, sekä sian korvan palasen. Palasin puoli kahdelta, hyvin uninen koira ovella vastassa. Mentiin ulos, pentu piristyi kovin ja olis varmaan kävellyt pidemmällekin, mutta mä jaksanut. Teki kaikki tarpeet, sisällä ei tainnut olla edes pissoja. Sai vähän ruokaa ja sitten petiin, pentukin paneutui hyvin takaisin nukkumaan eikä jäänyt riehumaan.

Heräsin klo 11, sisällä on kusta, vein pennun ulos johon teki molemmat. Onhan se huomattavasti kivempaa - tai vähemmän ärsyttävää - kerätä ne paskat uloa pussiin kuin pestä lattioita sisällä. :P Mikkelissä näyttää olevan yleisesti tapana jättää paskat keräämättä. Meidänkin pensasaidassa välillä haisee niin järkyttävälle, että huhhuh. Kauhulla odotan, että joku naapuri keksii että se on mun koira. Mun koira kannetaan joka jumalan kerta pihasta ulos ennen kuin lasken sen edes alas, jotta se ei ehtisi kyykkäämään pihalle. Mun koira on kerran tai kaksi tehnyt pihalle, olen siis kantanut sen ensin kauemmas, oltu siellä hetki, kävelty takaisin ja sitten pentu keksikin vasta pihassa, että oli mulla hätä. Mä kerään sen paskat ihan joka paikasta, ja jos vieressä jököttää toinenkin kasa, niin nappaan sen samaan pussiin. Mulla on avaimissa pieni taskulamppu, ja yöaikaan husin vaikka sillä jos en muuten löydä. :P Että ihan turhaan tulee mulle avautumaan, mun koiran paskat ei missään tapauksessa meidän pihassa haise.

Jos mä näen jonkun joka jättää koiransa jätökset meidän pensasaitaan, aion mennä ystävällisesti ojentamaan pussin (joita mulla on tasku täynnä) ja sanoa, että ole hyvä ja korjaa ne paskat helvettiin mun ikkunan alta haisemasta, ja vähän äkkiä kanssa. Vittu mitä urpoja maa täynnä. Jos ottaa koiran, siihen kuuluu se että ne paskat siivotaan kaupunkialueelta. Huvitti tai ei. Onhan se minustakin ällöä. Todella. Mutta eipä oo valinnan varaa.

No niin, se siitä avautumisesta. Sisällä 5 toistoa maahan menoa. Mä olen nyt miettinyt tätä ihan tosissani, voisin epäillä että se on jostain kipeä kun se takkuaa ihan tosissaan. Se kuitenkin leikkiessään ja itsekseen muutenkin menee maahan ihan normaalisti. Olen kiinnittänyt huomiota omaan asentooni. Kokeeko pentu maahan menon liian painostavana? Se kyllä tykkii kölliä sylissä jalat kohti kattoa täysin "alistuneena", eli vaikea uskoa siihenkään. Olen kuitenkin ollut kylki koiraan päin ja katsonut muualle, vain silmäkulmasta seurannut meneekö se alas vai ei. Sain kyllä ne viisi toistoa ihan oikein, eli en palkannut ennen kuin se oli kokonaan maassa. Se vaan hidastelee ja on hyvin passiivinen, eikä neljänkään naksautuksen jälkeen tehnyt viidettä toistoa yhtään sen nopeammin. Joko se ei tosiaan tajua että maahan meno on se pointti mistä aiemmat namit on tulleet, tai sitten se tietää mutta jostain syystä vastustelee sitä, ei halua tehdä sitä. Aion nyt kokeilla ennen ruokaa, kun se on varmasti supernälkäinen, ja vain se viisi toistoa kerrallaan. Siinäkin menee ihan hyvästi aikaa, ja haluan että pentu ei kuitenkaan kyllästy ja lähde pois. Voisin myös yrittää ihan ei-treenitilanteissakin pitää nameja ja naksua hollilla, ja naksautella kun se menee omia aikojaan makuulle. Tää vaan tuntuu musta jotenkin hankalalle. Pentu ehtii ihan varmasti ponnahtaa maasta ylös naksun ja namin välissä, tosin en tiedä haittaako se. Kai sitä vois kokeilla kuitenkin.

Maahan menojen jälkeen kolme luoksetuloa sisällä, eli mä juoksen ympäri kämppää karkuun ja kutsun pentua välillä.

11.20 puolet ruuasta kupissa, odotti hyvin, vilkaisi välillä hetken muualle. En tiedä miksi, ei siellä mitään outoa ollut. Odotin että katsoo taas mua, siitä lupa. Saa loppupuolet kongista, lähden kymmeneksi minuutiksi kauppaan. Itsekseen riehumista, mä teen omia askareitani. Käyn jossain välissä pyykkituvassa, pentu on nätisti yksin.

12.30 kusetus, kauempana menee koira, pentu vaan vilkaisee sitä ja jatkaa haisteluaan, mutta kutsun sen silti syömään nappulaa. Ei se ainakaan vielä ole oppinut, että koira = tarjoilu alkaa, ei siis mitenkään tule valmiiksi kerjäämään nameja. Hyvä kuitenkin ettei sen kummemmin pelkääkään.

Pentu on nyt riehunut sieltä yhdestätoista alkaen ja meno alkaa olla sen mukaista. Kaatoi yhden pahvilaatikkopinon, josta totesin sille tyytymättömällä äänellä, että voisko vähän hillitä. Kyllähän se hetken voi, mutta ei voi mitään, lelu vaanii pientä koiraa ja sitä on pakko käydä pöllyyttämässä. :D En voi sille mitään, että mua naurattaa kun se niin topakasti murisee leluilleen... olen ajatellut, että äänekäs leikki on ok jos ei erikseen kielletä, mutta hiljaa-käsky tarkoittaa sitten ihan kirjaimellisesti sitä. Hiljaa myös leikkiessä tai lelu lähtee kokonaan veks. Varsinainen rauhoittumiskäsky on erikseen, ja jos sitä käytän, niin pidän kyllä huolen että pentu ei pääse omin lupinensa jatkamaan leikkejään. Kuten tossa ylempänä kävi.

Kyllä se nyt vihdoin sammui. Huomaa kyllä, että kahden tunnin aktiivinen hereilläolo ja riehuminen on tässä iässä vielä liikaa, loppuvaiheessa se pieni järki nukkuu kun jalat vielä käy. :D

Mies tulee illalla, saa nähdä muistaako pentu ja miten se suhtautuu.