Kaikkea sitä taas jaksaakin raportoida.

Käytiin 22 maissa iltakusella, teki kaiken ulos. Mä olen jo vihdoin oppinut, että edes pikakuselle EI tarkene enää mennä pelkällä villapaidassa/hupparissa. Takki löytyy siis jo niskaan. Mulla on tollaset halpiscrocsit ja olen jo ainakin viidesti olevinaan nostanut ne kaapin ylähyllylle talvisäilöön, mutta aina ne löytää tiensä takaisin lattialle ja pikakusilenkille. Siellä on lunta. Muovikengissä on reikiä. Arvatkaa onko sukka märkä ennen kuin päästään omasta pihasta kadulle? ...

Laskin liinan käsistäni, oltiin parkkiksella. Se on loistava "kotitokokenttä", öisin aina ihan tyhjä, ja kokoa on ihan valtavasti. :D En oo vielä alkanu ehdollistaa sitä siihen, että täällä treenataan ja on aina sikahauskaa. Se on myös hyvä pallonheittely- ja juoksemispaikka, voin seistä keskellä ja heitellä joskus aikuiselle koiralleni yöllä vähän palloa. Luulis että aukea paikka innostaa juoksemaan, mutta Luksi ei tuolla kauheesti irtoa. Sen sijaan se alkaa tarjoamaan sivulle tuloja, ja nyt kun asiaa tarkemmin satuin pohtimaan, niin ei mikään ihme. Joka ainoa kerta mä olen palkannu sen siellä siitä... kai siitä on sitten jo tulossa treenikenttä. Koira ainakin on ihan tunneoppinut. Tarjosin sille varmaan 10 namia sivulle tuloista. Huoh. Vaikka piti sitä taukoa...

Tällä kertaa se myös irtosi aika kauas. Hepuli tuloillaan. Kerran se harhautui n. 15-20m päähän ja mä jäin sopivasti lumivallin taakse. Näin sen, mutta se ei mua. Se oli ihan "?!" kun huomasi että en kävelekään enää perässä, ja alko kyllä hyvin sukkelaan etsiä että minne se mamma oikeen ehti eksyä. Sillä oli niin kova hepuli ja mulla vaan paskoja kuivuneita froliceja, että en uskaltanut kutsua luokse. Olis tehny mieli ottaa pari toistoa, olisin jopa saattanu päästä karjaisemaan, mutta jotenkin oli sellanen olo että en tiedä olisko mokoma totellu. Höh, nyt alko ärsyttää, olis vaan pitäny kokeilla. Eihän se koskaan etene jos en ikinä ala vaatia ja käytä sitä joka paikassa. Mulle on tulossa klassinen "kyllä se osaa kun sillä ei oo parempaa tekemistä" -koira. :P

Nyt sillä on ne hepulit kotona. Naapuri parat.