Lenkillä
Tässä näkee aika hyvin millaisia meidän lenkit on. Koira ryntäilee edestakas tai ympyrää mun ympärillä.  Tekee äkkipysähdyksen ja tarkistaa että olen vielä tallessa. Odottaa ja/tai ryntää takaisin päin. Tossa lopussa se lähtee tonne kauas, siellä pensasaidan takana oli meidän viimeisin makkarajälki ja se tasan muistaa sen. ;) En huuda sille mitään, se itse pysähtyy katsomaan ja kun huomaa että olen vaihtanut suuntaa, se säntää perääni ja jättää jäljet sinne. Mun mielestä toi etäisyys alkaa olla kipurajan ulkopuolella, noin kauas ei todellakaan tartte säännöllisesti mennä. Pitää miettiä mitä sen suhteen on viisainta tehdä. Nimeltä kutsuminen/takaisin-huuto sais sen varmasti palaamaan takas päin, mutta kun musta periaatteessa on koiran tehtävä pitää huolta että pysyy matkassa, en halua huutaa sille yhtään että hei katoppa, mä oon menossa tooiseen suuntaan, sunkin pitäis vaihtaa suuntaa nyt. Ehkä "ei sinne"? Mutta sekin on sitä että mä pidän huolta ettei koira joudu liian kauas, vaikka sen itse kuuluis vahtia mua. Enpä tiedä.

Luoksetulo
Älkää kuunnelko äänet päällä :P Sehän on jo matkalla kun edes kutsun sitä, ja mikä kauhea kimittävä ääni mulla onkaan. Ei varmana oo oikeesti tollanen! Pyh.

Kitinää.
Esimerkki siitä "se makaa ja kitisee, ja leikkii ja kitisee, ja istuu ja kitisee" -jutusta. Onko sillä maha kipeä? Jutteleeko se vaan? Protestoiko se "kukaan ei leiki mun kaa"? Mikä sitä vaivaa, ei toi ihan terveeltäkään vaikuta? :D Videon alussa hyvä esimerkki siitä kuinka se tietää että tuolille hyppiminen on kielletty, jos ihan vähän tohon reunalle vaan, kun kerran kuvataankin! Huomaa myös kuinka se koko ajan seuraa toisella silmällä kun kuvaan sitä.
="http:>