Huoh. Olen ihan raivon partaalla, mutta sitten tajusin, että tää on ihan hyvä koulutustilaisuus. Rapussa oli lappu että bileet 4.12, pahoittelemme, pyrimme hiljenemään 22:30 mennessä. Tänään on kyllä KOLMAS päivä. Toivottavasti nää on silti ne samat bileet eikä huomenna ole uusia!!

Ovet paukkuu ja karmea kotikaraoke raikaa. Pentu on pari kertaa noussu, ja olen ehtinyt sanomaan että ei se oo mitään, jolloin se tulee mun luokse ja pysyy hiljaa. :) Palkaksi kovasti rapsuttelua ja itse oikeen korostetusti haukottelen ja huokailen, onpas tylsää, nou hätä.

Yritän siis ajatella positiivisesti, koko illan kestävä ole hiljaa -harjoitus. Huh.

--

20.45: pentu pissasi paperille. Ei oliskaan yhtään huvittanu mennä tonne rappuun känniläisten sekaan. Huoh. :P Hirvee möly edelleen. Pari kertaa pentu on yrittänyt tuhahtaa, ei kuitenkaan enää murinaa tai haukkua. Olen kieltänyt. Uunissa on maksaa kuivumassa, hain sieltä puolikypsää purkkiin tohon pöydän nurkalle, ja olen tiputtanut pennulle yhden murusen aina välillä kun se on ollut hiljaa vaikka kolisee. Jos ehtii murahtaa ja hiljeneekin käskystä, en aio palkata namilla, pelkään liikaa että ottaa sen "ensin kuuluu murista jotta saa käskyn ja siitä palkan" -liikkeenä, ja minä en halua tota murinaa ollenkaan kuvioihin mukaan. Eli ainoastaan silloin kun kolahtaa ja pentu joko katsoo ovelle rauhassa ja hiljaa tai tulee mun jalkoihin kertomaan "mamma, siellä kolisee" ilman äänitehosteita, saa namusen.

Treenattiin 10x laatikkoon menemistä. Vaihdoin rottien ex-kusilaatikon (muovia) isompaan ja pahviseen ja ihan ohjasin namikädellä pentua sinne. Sain sen laittamaan etujalat lootan reunalle. Sitten 5x itsensä ympäri kiepahdus, ekalla kerralla kädessä oli nami, lopuilla ei. Tein siis pelkällä kädellä pyörähdysmerkin, naksautin kun oli pyörähtänyt kierroksen ja heitin namin pöydän kulmalta. Käsi oli kuitenkin hyvin lähellä koiran kuonoa, ja luultavasti iholla haisi nami. Häivytetäään pikku hiljaa. :) 5x maahan meno, ekalla kerralla ohjasin sen käsimerkillä maahan, loput neljä istuin ja pidin namikättä sylissäni ja odotin että menee itse. Kesken sarjan se taas jäätyi ja kävi välillä etsimässä lelua ja istu mua tuijottaen, ja heilautin kättä vähän lattiaa kohti jotta sain sen putoamaan sinne. Muuten ihan ok.

Sai kongiin kourallisen nappulaa ja juustoa, jonka sulatin tulpaksi.

Kello on nyt 21 ja kohta on käytävä ulkona. Vois mennä ajoissa nukkumaankin, tosin en tiedä mahtaako se yrittää reagoida ääniin entistä enemmän kun sammutan valot ja radion. Eli kannattaisko suosiolla valvoa ja odottaa että bileet lakkaa.