Juupa. Kello oli 11, valmiiksi ladattu ruoka kupissa, aikomuksena treenata 10x kuono kenkään, 5x sivulle tulo ja 5x paikalla olo, ja vikasta valmiiksi ladattu kuppi eteen. Kenkä lattialle, pentu teki kaksi aika laiskaa tökkäisyä. Kolmannella ajattelin että ei kelpaa enää tollaset, sekä lisää poweria että kestoa, kun se selvästi on sen jo osannut. Tökkäisi ekojen tapaan sinnepäin, en hyväksynyt. Pentu lysähti maahan, haisteli kenkää ja katseli rottahäkkiä. Odotin ehkä 3-4 sekuntia, sanoin että eiköhän tää ollu sit tässä ja nostin kengän pois. Namit pöydältä jääkaappiin, kuppi tiskipöydältä käteen. Pentu säntäsi vähän ihmeissään perään, mutta olkkarin ruokapaikan sijaan kävelin vessaan ja se katseli vierestä kun kaadoin sen safkat pönttöön. En sanonu enää mitään.

Pentu meni taas jotenkin tosi vaisuna pedilleen ja makaa siinä edelleen. Kerran se kävi mun perässä keittiössä kun tein itselleni ruokaa, en reagoinut siihenkään mitenkään, en katsonutkaan koko koiraan. Se on vaisu. Ymmärtääköhän se että olen ihan helvetin pettynyt, vaikka olen ollut hiljaa ja rauhallinen? Tai siitä se sen varmaan just ymmärtääkin, olen liian hiljaa.

Vai onkohan se jotenkin kipeä??

Ei kai. Se on vaan se ikä. Mutta kun byääh mä haluan mun ihanan innokkaan pennun takaisin! :(

Mun tekis mieli lähteä tähän peliin mukaan, alkaa simputtaa. Namit ja kaikki ylimääräset herkut pois, pelkkää paskaa nappulaa. Joka jumalan nappula pitää erikseen ansaita. Paljonkohan sen päiväannoksessa on, monta sataa nappulaa. Istu, nappula, maahan, nappula, istu, nappula, istu, nappula... syöt sen minkä verran jaksat totella ja loppuajan näet nälkää. Joo, mä TIEDÄN että se ei ole järkevää, se on vaan lapsellista ja tappaa vikankin motivaation. En kuitenkaan missään tapauksessa suostu pelaamaan pennun säännöillä. Pelin henki on se, että kuppi tulee kun olet ensin treenannut mun valitsemia juttuja mun haluaman ajan. Jos et pelaa, kuppia ei tule. Koska se nyt ilmeisesti ei todellakaan aio pelata, edes näitä sen ennen rakastamia temppuja, enkä voi pitää sitä syömättömänäkään, lopetetaan pelit kokonaan. Kuppi vaan eleettömästi eteen. No, sen paikallaolon ennen aloituslupaa se saa kyllä luvan tehdä. Entä kun se hidastelee istumisessa, saanko puuttua siihenkin viemällä kupin saman tien pois? Nyt vähän vauhtia liikkeisiin jos meinaat syödä, ääliö? Vai onko sekin liikaa vaadittu?

Kirjoitin foorumille pitkän avautumisen, saa nähdä jaksaako kukaan vastata. Tarttisin sekä käytännön vinkkejä että erityisesti sitä vertaistukea. Mulla on niiiin paha mieli ja stressaa vielä ihan hulluna että mun pettymys pääsee tulemaan meidän väliin ja karkotan pennun aina vaan kauemmas. :(