Taas yöllä oksennusta. Se taisi syödä illalla pehmolelun osan, ja toi näytti nyt aika lailla siltä... paha vaan että se osui petiinsä. Tähän saakka on aina tullu lattialle.

Peti siis pesuun. Ajattelin laittaa samaan koneeseen nyt yhdellä kertaa myös kaikki pehmolelut ja sen huovan. Keräsin kamat eteiseen ovelle odottamaan pyykkitupaan kantoa. Pentu luikahtaa pöydän alle ja kurkkii sieltä korvat luimussa. Tulen takas olkkariin, pentu kipittää eteiseen. Hetken päästä se raahaa yksitellen lelut, huovan ja pedin takas olkkariin omille paikoilleen ja tulee sit häntää heiluttaen mun luokse.

Luuliko se että olen lähettämässä sen huitsin helvettiin, ja sanoi että älä äiti myy mua pois, mä haluan asua täällä? Byyyäääh!

---

Virrantappotreenejä. Kaveri tulee hakemaan pennun tunnin päästä lenkille, saan sairastaa rauhassa.

20x kuono kenkään. Istuin tuolilla ja kenkä mun jalkojen välissä. Teemana kesto. Sainpas psyykata itseni todella siihen, että odota nyt piru sekunti ennen kun naksautat! Aluksi hämmennystä, pentua kiusasi kun pelkkä pikakosketus ei enäää tuottanutkaan naksua. Tarjosi maahan menoa, kuopi kenkää tassulla, vinkuikin. Katselin vaan rauhassa sen valintoja, ja sitten se jossain vaiheessa sisuuntui ja runttasi kuonon oikeen voimalla sinne kenkään ja näytti ajattelevan, että jo on piru kun ei kelpaa! Siinä sitä kestoa tulikin, naksautus siitä, ja pentu sai kovasti uutta tarmoa. Jossain vaiheessa kengän asento liikkui vähän, ja pentu tuuppasi sitä tosi kovaa jotta sai kuonon sinne sisään. :D Kestoa 1-2 sekuntia, pari kertaa kyllä naksautin vaan koskemisestakin. Eroteltiin samalal sitä, että kuono pitää laittaa sinne sisään, ei siihen suuaukon hollille pelkästään. Aika hyvin meni jakeluun. :)

Leikkiä. Irroitus (en tiedä onko tää jotain uhmaa tämäkin, mutta irroitukset kovin hitaita nykyään? Sekoittaakohan se, että olen tehnyt myös häiriöleikkimitä niin että härnään namilla mutta sitä ei saa kuitenkaan. Nyt se ei sit tiedä että irroitus tuottaa kuitenkin sen namin ja siksi irroittaa hitaasti? Hmpf.), nami, lisää leikkiä, irroitus, lelu piiloon ja pennulle nami, käsky "sivu" ja käsiavustus, pari namia siinä, "jee!" ja lelu esiin. Leikkiä, irroitus, nami, sivulle, pari namia siinä, lelupalkka. Irroitus, nami, leikki, irroitus, nami, leikkiä. Muistaakseni noin. :D

Sit-käskyn muistelua. Mä en tiedä minkä helvetin takia opetan pysy- ja sit-käskyjä erikseen ja mitä ne nyt sitten kukin tarkoittaa... voi luoja, oikeesti. Pentu ainakin muisti sit-vihjeen. Käsky, muutaman namin syöttäminen, ok ja vikan namin heittäminen maahan. Muutama toisto.

Mua nyt edelleen hämää se miten kerron että pieni liikehdintä on pysy-käskyllä sallittu... vai onko se edes? :P Voisin toki erotella ne niin, että pysy on tokon paikallaanistuminen ja sit on liikkeestä istumaan/kaikki muu treeneissä tapahtuva istuminen. Mutta onko täsä mitään järkeä?

Jeesus ku raivostuttaa tää sähläys!

---

Kaveri haki Luksin lenkille. Koirani on vähän pönttöpää: ensin komeeta murinaa portin takaa (rotat oli vapaana ja piski siks portilla eristetty eteisestäkin), hiljeni kyllä käskystä. Näköjään meillä on vähän epäselvää kuka kutsuu vieraita ja kuka päättää ketkä saa tulla... no, eiköhän se oo vaan epävarma, mutta silti blaah. Sitten intohepuli kun se tajusi ketä ne oli. Juma, mehän tunnetaan, ei noi syökään mua!

Panta päähän ja sit ne oli jo kaikki muut ulkona (2 ihmistä ja koira), mutta L jumittaa ovella. Mä olin jo poistunu eteisestä olkkariin ku luulin että ne lähti. Sit kuuluu "saa mennä!" ja jotain muuta vastaavaa, ja tajusin kääntyä... minun pieni koirahan se siellä ovella istuu edelleen eteisen puolella, ei tule vaikka yritetään hihnallakin vähän avustaa. :D Tajusin kiljaista olkkarista "ole hyvä!" ja sitten se singahtikin rappuun aika vauhdilla muiden perään.

Mitä tästä opimme? Meni näköjään oikein erinomaisen hienosti perille kun viime viikolla nappasin sen villoista takaisin kun varasti ovesta ilman lupaa. ;) Mulla oli vähän paha mieli siitä, olinko liian kovakourainen, mutta eiköhän toi kerro että rangaistus oli juuri oikein mitoitettu kun se meni täsmälleen toivotunlaisesti perille mutta koiralle ei kuitenkaan tullut mitään ovikammoa. Ooh, tuli aika hyvä mieli tosta!