Valehtelin just joku päivä jossain foorumilla, kun sanoin että se ei ole tuhonnut yhtään mitään paitsi omia lelujaan ja sille annettuja tavaroita, mm. pahvilaatikoita ja limupulloja.

Se on repinyt mattoon reiän. Pentuna se lussutti tyynyjä ja mattoa, mutta se tapa jäi. Matot oli ollu monta viikkoa kun kerran huomasin, että se mussuttaa sitä reunaa. Kielsin, jolloin se kyllä heti lopetti, mutta matosta oli jo lähteny hapsut purkaantumaan ja ne houkutteli sen aina takas sen kimppuun. Lopulta laitoin maton pariks viikoks pois, ja nyt pari päivää sitten palautin sen takas. Leikkasin pahimmat törröttävät narut pois, mutta kyllä se silti on yrittäny härkkiä sitä. Olen yrittänyt vahtia jotta pääsen heti kieltämään.

Viikko sitten se myös veti yhden muovikorin hyllystä alas. Otti reunasta kiinni ja repäisi, näin sen. Kori rämähti kunnolla ja suuttumisen sijaan sanoin hyvin pettyneellä äänellä "MITÄ sä teet?!". Olipa niin noloa, niin noloa poikaa sen jälkeen, eikä oo kertaakaan yrittäny uudestaan. Vaikka jätin sen korin tarkoituksella oikeen houkuttelevasti vähän hyllystä esille.

Ei toi korijuttu nyt kai mikään varsinainen tuho ole, tuskin se sitä olis päreiks pannut vaikken olis ollut kotonakaan, mutta silti selkeesti tollanen "otan jotain mikä ei taatusti ole mun" -kokeilu.

Mä pelaan edelleen varman päälle ja korjaan kaiken pois, kun pentu jää yksin. Ei kenkiä lattialla, ei tuolin selkänojalla roikkuvia vaatteita, ei likaisia astioida pöydän reunalla. No, taisin sanoakin että olen mä jättänyt sille välillä jotain tarjolle. Ei tyrkylle, mutta tarjolle kuitenkin. Rotille menossa olevat housut esimerkiksi, rottahäkin päälle. Mun kokeiluansoihin se ei ole kertaakaan koskenut.