Päivystys kutsuu? Alkoi 16.30 yhdellä parin minsan "kohtauksella", 19.50 se kesti kymmenen minsaa ja tossa alla on videoitu loppuosa. Koira on jo hakeutunut syliin "auta mua" -mielellä ja tossa yskä on hetkeks rauhoittunut ja koira köllii. Kun se alkaa taas, pukkaan pennun pystyyn, jottei vetäisi limoja sisään tms.

Musta toi kuulostaa kyllä enemmän kuivalta kuin miltään limalorinalta? Se yrittää oksentaa ja kakoo ja köhii. Nenästä ei tule mitään, eikä se oksenna edes limapalloja, ei mitään. Nenäpunkki silti?

Se leikki päivällä kepillä, oltiin metsässä missä oli just karsittu kaadettuja puita ja keppejä riitti. Yritin katsoa kurkkuun, mutta mitään ei näkyny. Huomasin vaan samalla että L on opetettu huolella huulien nostamiseen ja hampaiden katsomiseen/koskemiseen ulkopuolelta, mutta suun avaaminen saati auki pitäminen oli kauheeta rimpuilua! :D Lopulta kun otin siitä napakan otteen, se murisi mulle. Tai en kyllä ole edes satavarma oliko se murinaa vai yskänkorahdus, mutta joka tapauksessa mä nauroin ääneen että mä en kuule sua rakkisein pelkää. Edellistä koiraa pelkäsin, ja sainkin hammasta monen monta kertaa, mutta L on niin erilainen ja mä syön hatullisen paskaa jos se koskaan puree mua. Öhm, tai enpäs lupaakaan, koskaan ei saa sanoa ei koskaan... ;D Mutta sit on maailmankirjat PAHASTI sekaisin jos se mua tikkaa.

Joka tapauksessa kurkussa ei näkyny mitään. Koira on normaali pirteä itsensä, leikkii ja syö luuta, ja saa kohta iltaruuan. Jos toi vielä toistuu, niin kaipa me sit ainakin soitetaan päivystykseen. Ja arvatkaa mikä mäihä - sille on otettu vakuutus 6.3. ja siinä on 20 päivän "varoaika" (siis se juttu ettei jonkun koira oo just sairastunu ja menee samana päivänä hakemaan vakuutuksen ja sit tunnin kuluttua lääkäriin). Tänään on 27. päivä. Mikä mäihä, mikä mäihä... jos se nyt siis on kohta jossain saakelin kurkunavausleikkauksessa. :P

Video yskästä.

 

---

22:30. Ei uusia kohtauksia, koira nukkuu. Kennelyskää epäillään. Ei siinä mitään, mä keksin sille jotain muuta aktiviteettia että saan pidettyä sen vähällä liikunnalla, mutta harmittaa niin heeeelvetisti että huomenna & sunnuntaina oleva "Leikki motivointikeinona" -kurssi jää välistä. Sit jää keskiviikon pentutokosta yksi tai kaksi seuraavaa kertaa, ja viikon päästä oleva näyttely. Voi jumalauta suoraan sanottuna. Olis sairastunu kaksi viikkoa sitten tai viikon myöhemmin!!

En nyt tiedä mitä teen noiden näyttelyiden suhteen. 9.5 Helsingissä pk-näyttely tai 16.5 Varkaudessa normaali "iso" näyttely. Toi Rautalammin ryhmänäyttely olis ollu niin loistava paikka aloillaa. :( L täyttää toukokuun kuudes päivä 9kk eli pentuluokkaan se ei sit enää ehdi. No sama se, mutta olis vaan päässy vähän halvemmalla tekemään sen ensinolauksen... :P

Tai sit jätetään kesään. Olen toukokuussa ulkomaanmatkalla just silloin kun olis KV Helsinki tai ryhmänäyttelyt Jämsässä ja Lappeenrannassa. Loistava ajoitus, jälleen kerran. :P