Osa iltanappuloista + juuston kanta tosi pieninä murusina. Sellasina, että niitä saa tosissaan etsiä, eivät hypi silmille. ;) Kädestä saa nakkia. Mä en tajua mikä tossa on, aina kun haluan sen tonne patjalle, se vetää tolle videossakin hyvin näkyvälle "ai mä? tonne? ihan oikeesti? ai saanko varmasti?" -linjalle. Ei tajua, ei millään. Saan tosissaan kannustaa sen sinne.

Mutta hyvin pysyi, pää vaan kääntyi kun nappulat ropisi maahan, ja kontakti palasi heti! :) Sulais nyt noi pirun lumet (arastelen edelleen käskeä sitä yhtään paikoilleen hankeen) niin päästäis pian ulos, sais sitä kaivattua vaihtelua näihinkin. Häiriötä vois kyllä tehdä ensin kotonakin, eli jotain sellasta että mä kyykistyn, hypin, tongin maata yms, sekä lelun kanssa ylipäänsä. Mun mielestä se on jotenkin aavistuksen paineistunut noissa, mutta en kyllä yhtään tiedä saako sitä lelulla parannettua... pitää muistaa vaan että virheeseen ei saa sen kummemmin reagoida.

Videoon

Päivällä se sai pikku palan vaniljajätskiä kun tein itselleni oikeen jäätelöannoksen. Ohjasin sen olkkarin ikkunan eteen, vein kupin paikoilleen eli koiran ja kupin etäisyys oli n. 3m. Odotusta reilu viisi sekuntia. Se osaa, ja koska tässä kämpässä ei voi enää pidentää matkaa :P, pitäis käydä ajan kimppuun.

Kannattaako mun kehua sitä äänellä koko ajan (aluksi varmasti nousee), vai olla vaan hiljaa ja antaa siten sillekin rauha keskittyä? Ulko-ovella se tossa joku päivä luuli saaneensa luvan kun sanoin jotain ihan muuta, taisin kirjoittaakin siitä, ja nyt olen tarkoituksella tehnyt niin että välillä sanon suoraan "ok", välillä jotain ihan muuta. "Oletpas hieno, onkohan kuulo auki, noin, hyvä! ok!" Toisaalta en haluis sotkea sitä paikallaoloon, koska myöhemmin sen on tarkoitus tulla ekasta kutsusta salamana luokse. Pelkään että jos nyt alan kovistelemaan paikallaolossakin "kuuntele sanonko vaan hieno vai annanko luvan nousta" -tyyliin, se ottaa siitä paineet eikä sit meinaa enää uskaltaa millään nousta. :/

Samoin mun asentoa pitäis alkaa muuttaa, nykyään jätän sen AINA niin että ohjaan sen osoittamalla mun eteen naama muhun päin ja peruutan sen luota pois. Usein vien sen kupin tai heitän namit lattialle, ja sitten vaan vapautan sen. Eli nyt sekä jättöjä niin että koira on aluks mun sivulla, ja sellasia treenejä että vaikka vien kupin ja palaan itse koiran vierelle ennen kun vapautan sen menemään kupille.

---

Lopulla iltaruualla pentu istui n. metrin päähän kupista, laskin kupin ja siirryin koiran vierelle (se istui niin lähellä patjaa että en olis mahtunu "oikein päin" eli koira vasemmalla, joten menin niin että koira oli mun oikeella puolella. Haluan kuitenkin pyrkiä siihen että koira on vasemmalla kuten kaikissa liikkeissä :P), odotutin 5s (koira nyki kerran, meinas lähteä, mutta onneks ei :)) ja vapautin. Kiva että onnistui! En menny niin lähelle että olisin vahingossakaan koskenu sen karvoihin, hajurakoa oli ehkä 15cm.