Olen nostatuttanut koiralle esineitä eteisessä ennen ulos lähtöä. Tiputin joku kerta vahingossa taskusta nenäliinan, ja pyysin kokeeksi koiraa nostamaan. Sormella piti osoittaa esinettä sanallisen käskyn tueksi, mutta yllättävän hyvin se pelasi. Sit olen pari kertaa tahallani tiputtanut villasukan tai kuten äsken, pienen lelun, joka oli tulossa mukaan. Pyysin koiraa nostamaan, antoi hienosti, pistin palkaksi pannan kaulaan ja kaivoin naminkin taskusta. Sit jostain ihmeen oikusta päätin tiputtaa sen uudelleen. Nosta. Käsimerkkiä. Anna. Nosta. Ota. OTA! Säheltää, ottaa ja tiputtaa, ei tuu käteen asti. Painostan ja koira luimii perusasentoon, "en sit tee mitään kun en kerran tajuu mitä tahdot". Lopulta otin siltä pannan pois kaulasta ja sanoin että ketut me minnekään ulos mennään ku oot tollanen. Häivy, mä käyn viemässä roskat yksin ja se siitä.

Minkä takia en voi lopettaa siihen yhteen onnistuneeseen toistoon???

Olin tänään normaalin 6-13.30 työpäivän sijaan 6-16.45 ja hieman on pinna kireellä ja aivot narikassa päiväunista huolimatta. Koiraparka olis ansainnu edes pienen iltalenkin, mutta ei mahda mitään, mä meen takas nukkumaan ennen ku käräytän hermoni sen kanssa uudestaan...