Pari ohitusta onnistuin itse kämmäilemään (ääliö! kaiva nakkeja! sano jotain!) ja mentiin murinan säestämänä. Noin muuten varsin mukava lenkki. Puolivälissä kiivettiin yhdelle kalliolle, kiitti vaan vinkistä, se oli aika hauska paikka :). Mennessä nähtiin jänis ja olin kompastua koiraani, joka jäi toljottamaan sitä jyrkässä ylämäessä mun sutiessa koiran alapuolella. Tuuppaisin sitä niskavilloista ja kivahdin että mene siitä. Ei ehkä ihan fiksuin reaktio, olishan sitä voinu kehuakin kun ei meinannu sen perään lähteä...

Koira kaahotti niin kovaa, että pelkäsin välillä tosissani että se mätkähtää sieltä kalliolta alas.

Takas tullessa fiit-käskyä (vapaa seuraaminen) jokunen kerta. Aika jännää, että koiran ollessa oikealla puolella käskyn kuultuaan se vaihtaa itse vasemmalle. Sekoittaa seuraamiseen, todellakin. Tän harjoittelu on myös luonu sen, että koira tulee n kertaa lenkin aikana mun vierelle, hyppää naaman korkeuteen ja yrittää härkkiä että joko, joko. Mua nauratti kunnes se alkoi oikeasti napsia mua kädestä, ja sit sai loppua moinen sikailu.

Ihan melkeen takas kotona eksyttiin tyhjän parkkiksen läpi ja jäin miettimään tekiskö sitä jotain pientä, nakkeja oli vielä jäljellä. Koira oli sitä mieltä että tekis. Kaksi luoksetuloa, ekaan koira jäi istumaan ja poistuin n. 30 askelta niin että kävelin viisi oikein päin, käännyin ja peruutin viisi jne. Siksi että pystyin samalla vahtimaan ettei se nouse :P Tänne-käskyllä lähti lujaa, lähdin peruuttamaan kun koira oli n. puolivälissä, ja palkaksi nakit lensi mun selän taakse. Toiseen jätin koiran maahan ja peruutin n. 20 askelta. En ole koskaan jättänyt sitä maahan noin pitkällä matkalla enkä myöskään kutsunut siitä luokse, mutta hyvin toimi. Tässäkin peruutin karkuun koiran lähdettyä liikkeelle, palkka kädestä ja sen jälkeen nakinpalasten heittelyä vähän aikaa.

Mudinpoikanen olis jatkanu vielä mutta nakit loppu ja niin lopetettiin mekin. Tekis se jollain kepin pätkälläkin, ei sillä.

Kotona on tehty sivulle tuloja (koiran paikka on hinautunu turhan eteen) ja 90 asteen käännöksiä sekä oikeelle että vasemmalle, käsky niissä "sivu". Ulkona kerran kolme jälkipurkkia, olisko ollu tänään aamulla. Se ottaa se edelleen eka suuhun, kääntyy purkin kanssa vähän mua kohti, sylkee sen ja menee sit epäröiden maahan. Mihinkähän suuntaan tätä ny pitäis jalostaa? Jos olen kyykyssä/menen itse käsi ojossa purkkia kohti ennen ku koira ottaa sen suuhun, se putoaa paremmin maahan.