Tilanne:

Autossa kesärenkaat. Pakkasta. Keskustan tiet kuivia, ei lunta, ei jäätä, ei varmaan liukkaitakaan. Mutta vikat 1-2km on hiekkatietä joka taatusti on ihan saakelin jäässä. Ajaisin sinne asti ja jättäisin auton parkkiin ja käveltäis siitä, mutta ylläri että keskellä metsää ei mitään parkkipaikkoja ole. :S

Idea kakkonen oli mennä pyörällä (matkaa reilu 8km/suunta), ja harkitsisin sitä edelleen, mutta on se nyt vähän turhan hc-aloitus eilisen 3km lenkin jälkeen. Mulla oli aamulla kurkku kipeä. Mulla on huomenna tentti mihin olis erittäin suotavaa ehtiä vielä tää ilta lukemaan. Agissa voisin sen reilun tunnin (auto)matkoineen käydä, mutta meillä menee ton kanssa 8km matkaan tunti suuntaansa kun ei se pyöräily vielä niin hyvin suju ja keskustan läpi vaikea ajaa muutenkin!

Idea kolmonen oli katsoa joku paikallisliikenneväline ja löytyikin jopa yksi millä kävelymatkaa jäis muutama kilsa per suunta, plus täällä toki noin kilsa ensin keskustaan. Mutta sit se kivasti kulkee tälleen kerran neljässä tunnissa eli morjens vaan!

Olen koko päivän miettinyt tätä. Alkaa jo ärsyttää tämäkin kun en osaa päättää. Jos ajan ihan hiljaa ja tosi varovasti ja plaaplaa. No, niin se mun läheinenkin ajoi tossa viikonloppuna kesärenkailla suunnilleen tota agilitytietä vastaavaa hiekkatietä, kuulemma ihan sellaista kävelyvauhtia, mutta ojaan muksahti niin iloisesti eikä millään pystynyt estämään. Autoon ei kai tullu mitään mutta mun autoon taatusti tulisi, plus siinä se mun agitunti ja tenttiinlukuaika sitten menisi kun odottaisin hevonpersiissä hinausapua!

Eihän se nyt ole kuin yksi kerta. Mutta kun ne sanoi että alkeiskurssi on vaan kymmenen kertaa ja olis erittäin suotavaa olla joka kerta paikalla (jotta ei tipahda kärryiltä varsinkaan tällanen onneton tunari niin ku minä ja jotta olis jotain mahiksia päästä jatkokurssille kun on kiltisti ollu paikalla saamassa oppia ja byääh). Ja ens viikolla ei ole tuntia kun on yleinen syysloma. Voi ny hyppykuppa.

(Ja munko muka pitää lukea koko ilta siihen tenttiin jos nyt tälleen petasin itselleni? Nööööööööyyyyyyyyyyh!)