Kuvia viime viikonlopun mökkireissulta.

Oikeastaan en tainnut kirjoittaa siitä mitään? No, eipä mitään ihmeempiä kai ollutkaan. La & su oltiin 3-4h kumpanakin päivänä metsässä ja saatiin sieniäkin. Mun mielestä yllättävää oli ensinnäkin se, että mun paimenkoira ei osaa laskea kolmeen (minä, äiti, isä). Isä kun jäi hetkeksi selkeesti jälkeen kukkulan taakse ja tuli sitten sieltä, vahtikoira nosti hirveen mekkalan että joku hyökkää... eh. Toisekseen ehkä vielä yllättävämpää oli se, että varsinkin lauantaina se olis jättäny isän ja äipän metsään ja kulki vaan mun perässä koko ajan. Hajaannuttiin siis niin että ei aina edes nähty toisiamme, koira oli irti enkä mä sen kanssa paljoa touhunnut saati käskenyt sitä pysymään mun matkassa. Välillä joku yritti huudella sitä luokseen niin ei meinannut edes lähteä! Eikä auttanu kannustaa "mene vaan", se oli vissiin varma että tää on joku ansa ja ne sieppaa mudin eikä päästä sitä takas mun luokse. Pöh.

Sunnuntaina se kyllä meni ihan reippaasti kun toiset sitä huuteli. Isältä sai ainakin pakkasen panemia lussahtaneita mustikoita niin kannattihan sen luo juosta :D. Mutta mun perässä se talsi silloinkin. Ihme juttu, olisin kuvitellut että se juoksee innoissaan laumaa ympäri. Varsinainen paimenkoira.

Pihassa se pysyy oikeen nätisti irti. Naapurissa oli kyllä valot mutta ei sieltä oikeen mitään mölyä kuulunut, eikä koiran vahtimisen kanssakaan ollut mitään ongelmaa.

Kiltit koirat saa eväitä kanssa :)

 

Hyppytekniikkaharkkoja tee-se-itse -esteillä kesken grillaamisen tms :D. Koiralla oli tuo fleecehaalari päällä kun hengailtiin pihassa ja asteet oli nollan paikkeilla. Kuten näkyy, mullakin oli nuttu jos toinenkin. En tiedä oliko se vähän liioittelua, mutta toisaalta ihan tyytyväisenä se sen aina antoi pukea. Sen kanssa myös leikittiin ja heiteltiin palloa vähän väliä, kaipa se vastaa sitä mitä se treeneissä tekee, ja sitten se taas makoili hetken aloillaan = tulee heti kylmä.

Hyvinpä se sovitti askeleensa sinne väleihin. Tein siis vaihtelevia etäisyyksiä, muutin joka kerta välimatkoja. Target on suunnilleen kuvaajan jaloissa tuossa.

 

Metsäreissut tehtiin porukoiden autolla ja mudille ei ollu enempää tilaa ;)

Sunnuntaina valkeus oli tullut

Tässä se eka esineruutu, joka selitettiin aiemmassa postauksessa. Se, mikä meni hirveen vaikeeksi.

Ekaa lähetystä valmistelemassa

Ekan esineen löytö, tyhmästi sen kerran ku oli kuvaaja niin sattuu saamarin heinät koiran eteen!

Loppupalkka