Tiistai on mudin mielestä paska päivä, yksinoloa tulee minun 9-17 koulupäivän verran. Sen jälkeen olen aina niin kuollut, että musta ei ole illallakaan koiralle hirveästi iloa. :(

Tänään pikaiseen kusetus ja sitten kotona kaukojen vaihtoja 40kpl. Tykkään mudin meiningistä, varsinkin maahan meno on aikamoinen suorilta lakoaminen, vähän ehkä turhankin vauhdikas kaukoihin... Ehdittiin noin tunti siivota hiirien bokseja ennen kuin Jonne tuli hakemaan piskin lenkille. Tunnin ne suunnilleen viihtyi, L oli esittänyt kaikki temput toisille räyhäämisestä, hanskojen puremisesta, lumipenkkaan möyrimisestä remmissä vetämiseen ja yleiseen enkuulenäeymmärrä-hillumiseen. No jee. Mä olen sanonut että sitä saa kieltää, ja joskus olen stressannut ihan hirveästi siitä että älkää antako sen tehdä niin ja näin ja noin. Nyt ajattelen enemmänkin niin, että mulle on ihan sama miten muut sen kanssa menee. Jos antaa purra hanskaa niin ei oo mun ongelma, mun kanssa se saa edelleen äkäiset lähdöt jos edes kuvittelee. Ja niin edelleen. Remmikäytökselle (räyhäys) toi ei varmasti tee hyvää, ja vähän mua ahdistaa se että kai mun pitäis nyt vaan viedä sitä yksin pelkästään, mutta mutta... olipa ihanaa saada hyvällä omatunnolla naputella tunti raporttia ja joku toinen käytti koiran lenkillä. En vaan repeä kaikkeen, ja tulin siihen tulokseen että hyödyt on kuitenkin haittaa suurempia. Käykööt jatkossakin minkä viitsivät.

----

Illalla: lihapullapalkalla loput kaukokäskyt.

m-i-m noin 2x10. Olen polvillani istumassa koiran edessä. Maahan putoaa hyvin sanallisella käskyllä ilman käsiapua, istumaan ei nouse ei nouse ei nouse ilman käsiapua. Höh. Ei me kyllä maasta istumaan nousua olla varmaan koskaan muuallakaan treenattu. 8O Kokeilin nousta polvilleni seisomaan, silloin koirakin nousee paremmin ylös. Hmpf?

m-s-m myös noin 2x10 toistoa. Reagoi pelkkiin sanallisiin käskyihin :). Seisomasta kyllä valuu hyvin pian istumaan tai maahan, muissa asennoissa odottaa jatkokäskyä paljon pitempään. Kokeilin toistaa "seiso"-käskyä, mutta tarjoaa silti jotain muuta. :D Vähän hakusessa selkeästi vielä, lisää reeniä vaan.

s-i-s 2x10. Tää on vaikein, liikkuu sivusuunnassa, minusta katsoen vasemmalle. Pitäisi palkata vuoroin molemmista käsistä vähän eri puolilta koiraa, mulla on siis namit vasemmassa kädessä ja poimin oikealla aina yhden. Johtuu varmaan siitä, mutta miksi se näkyy vaan tässä, ei muissa vaihdoissa? Ainakaan yhtä pahasti. Ihan vikoilla toistoilla alkoi jumittaa, 60kpl on vissiin liikaa peräkkäin. Taukoa oli vaan sen verran että kirjoitin nämä ylös.