Aamun ihana pilvinen ja n. +18 -sää valitettavasti muuttui iltapäivään mennessä auringon paahteeksi ja plus miljoonaksi lämpöasteeksi. Oltiin kisapaikalla paria tuntia ennen. Halusin nähdä toisen agilityradan, ja onneksi siellä oli puomin ja a:n lisäksi keinu, muuten olis voinut vaikka harmittaa etten ilmoittanut koiraani sinnekin. Vesipullon olin pannut yöksi pakkaseen, ja tällä kertaa meillä oli liian hyvä jäähdytys, se ei oikein ehtinyt sulaa tarpeeksi. Ens kerralla jäädytä vaan puoli pulloa ja täytä se aamulla hanavedellä täyteen, niin sit vois olla aika hyvä.

Ratapiirros
Video

Rimat oli 55 sentissä, pituushypyn mittaa en muista, olisko ollut 120cm. Ihanneaika 46s. Luksin aika meni minulta ohi eikä sitä lue missään lapussakaan, mutta videolta katsoen jotain 45s tuntui olevan aika lähellä.

Lähdössä "hyppy!" ... ? .... "tuletulenyt!". Kepeillä alussa mun käsi hipaisi vahingossa koiran kuonoa (5 vp), ja lopussa sitten tuli joku kämmi (5 vp). En jäänyt hinkkaamaan (-> hyl), omaa suoritusta odotellessa näin vaikka miten monta sellaista missä ohjaaja otti kepit uudestaan jopa lähemmäs 10 kertaa, ja loppua kohti koira suunnilleen poistuu radalta... Olipa varmaan aika töks koiralle. Jatkettiin siis kepit loppuun siitä kämmin jälkeen. Loppurata loistava. :) Ei rikkonut muuria, ei karannut lapasesta tuolla 7-8-9-13 -hässäkässä, ne esteet oli oikeasti todella lähellä toisiaan ja olin varma että menee seiskahypyltä ysille eikä käänny putkeen. Renkaan ja pituushypyn suoritti oikein. Alussa koira tuntui minusta vähän jähmeältä sinne kepeille asti, mutta sitten vauhti parani, ja pari kertaa se kääntyi katsomaan taakseen ja haukahti minulle että tule nyt jo sieltä, senkin hidas ämmä. :D

Kepit vaan kuntoon niin kyllä siitä peli tulee. :) Mua jännitti kentän reunassa hengatessamme jonkun verran, mutta ehdottomasti eniten siinä vaiheessa kun olin jättänyt koiran ja oltiin tekemässä ekoja hyppyjä. Sen jälkeen se katosi ja oli vaan hyvä fiilis juosta.

Ja perkele mä haluan tosta lähdön "nyt kun mut on jätetty istumaan ja muija kävelee radalle, voin katsella sillä aikaa ympärilleni" -jutusta kokonaan eroon. Se on käskyn alla silloin ja silloin EI TUIJOTETA minne sattuu. Vaan mitenhän se taotaan koirankin päähän?