Nimittäin nolla. Tänään agilitykisassa hyppyradalla Varkaudessa. Sää oli hyvin oikukas, välillä sataa ihan kunnolla ja välillä paistaa aurinko. Käytiin ehkä puolen tunnin lenkillä, piti olla vielä vissiin melkeen 45min aikaa ennen maksien rataa, siis toisen agilityradan loput ja minien ja medien hyppikset. Katsottiin kuitenkin, että kentällähän on hyppyrata menossa, ja kuuluttaja kuulutteli siinä viimeisiä medikoiria. WTF?? Kyllä kisakirjeessa oli varoitus, että aikataulut saattaa aikaistua jos päivä menee nopeasti. No, siitä sitten liki suoraan rataan tutustumiseen. Meitä ennen oli 8 koiraa, joten kerkesin hakea koiran autosta ja vähän herätellä sitä lihapullan voimin kuulolle. Jännityskin jäi liki välistä, kun tuli niin kiire.

Ratahahmotelma.

Lähtölupaa odotellessa koira piti kontaktia minuun, ei vilkuillut lainkaan sivuilleen. Alku aika hidasta ja laiskaa. Kepeille tullessa voimakas ja vähän epäkorrekti jarrutus, mutta kun piti nyt vaan saada se ihan kävelyvauhtiin. Koira yritti hypähtää koskemaan kättäni, minä nostin käden ylös, ettei kuono vaan osu. Kai se on koiraan koskeminen (virhe) sekin, jos koira koskee minua enkä minä sitä. :P Kepit mentiin oikein loppuun asti, ja siinä vaiheessa mulla ehkä vähän levisi oma pää, kun olin odottanut että siitä tulee virhe kuitenkin. Hypyltä nro 11 tullessa tapahtui jotain, mikä tuntui aivan järjettömältä kentällä - koira tuli mun ja hypyn nro 12 välistä eikä siis hypännyt sitä. Videon hidastus paljastaa, että käänsin itse vartaloani aavistuksen liian aikaisin 13:lle, ja mudi kääntyi kanssa. Se tekee ihan selkeän "oho, ai tätä ei hypätäkään!" -jarrutuksen jotta pääsee livahtamaan esteen ohi perääni. Voi räkä! :(

Korjattiin se ja loppuun puhtaasti. :) 17:lta viimeiselle kääntäminen oli todella töks, käytännössä ihan suoraan hyppy eteenpäin -> täyskäännös takaisin päin. Niin oli monella muullakin koirakolla, ihmeen vaikea kohta ykkösluokan radalle sikäli kun minä olen noita nähnyt. Radalta vain yksi nollatulos, vitosia viisi kpl. Jos sitä kieltoa ei olisi tullut, me oltais oltu nollatuloksella kakkosia. Jos ja jos ja jos. Nyt oltiin viidensiä. Ihanneaika 43s, Luksin aika 42,59s. Yllätyin. Mun mielestä kun se tuntui tosi hitaalta, ja kepeillä paloi monen monta sekuntia, samoin siinä yhden hypyn uusimisessa.