Iltalenkin ohessa viestitreenit Urpolan lammen reunalla polulla. Päätin että kolme lähetystä kumpaankin suuntaan: kaksi ekaa saapumista kummassakin päässä lihapullan palasia, vikoilla maksista vähän isompi köntti. Siirryttiin noin 100m polkua. Kaksi kertaa edestakaisin juoksua näin, kolmannella lähetyksellä menin n. 20m kauemmas. Polku teki kaarroksen ja oli sen verta puskaa, että koira ei nähnyt minua ainakaan heti tullessaan aiemmalle paikalle. Tokalla lähetyksellä minulta Jounille irtosi pari metriä, kääntyi takas, ja tuli nostamaan mulle taakseni polulle jättämäni lapasen. Otin uudestaan ja sitten lähti. Vikalla lähetyksellä Jounin päässä oli kuulemma jäänyt enemmänkin jumittamaan polulle, mutta mene vaan -kannustuksella oli lopulta lähtenyt mulle. Kovaa se kyllä tuli sitten kun tuli, eikä se siirtymäni lisämatka ollut mikään ongelma!

Luulen, että maksalaatikko oli niin selvä loppupalkka, tuttu juttu muista lajeista, että sen jälkeen se oli vilpittömästi ihmetellyt Jounin luona, että annoit kuule ukko jo loppupalkan ja nyt haluat mun vielä juoksevan, whaaaat. :D Ei näin jatkossa, eihän muutenkaan ole fiksua syöttää koiraa kesken kovan juoksemisen. Lelupalkkaa vois miettiä jo het nyt varmaan, kokeilla ainakin.

Vihjesana on varmasti ihan vaan "viestiä, viestiä", ja lähetyskäsky vois olla ihan vaan "matkaan". Nyt käyttämäni "mene vaan", tai lausuttuna "menevaaaan", olis ihan jees muuten, mutta hoen sille kyllä arjessa niin paljon tollasia vastaavia, että mua kiusaa. Onkohan kokeessa pakko olla panta, vai saako viestikotelo olla valjaissa kiinni? Pk-liivin lisäksi jos siis pistäis toiset valjaat.