Saatiin nyt sitten oikeasti se ryhmäpaikka, viimeeksi olen ollut ohjatuissa treeneissä ööööö huhtikuussa? :D Ryhmässä on ykkösluokan koiria mutta treenaavat kakkos-kolmosen ratoja, ja kiitos vaan henkilölle M eilisestä vertaistuesta.. mä olisin jo sanonut että tää on turhan hankalaa meille, ei jäädä tähän ryhmään, mutta hää kertoi juuri samanlaisista ajatuksistaan vajaa vuosi sitten, ja nyt on tosi tyytyväinen että jäivät. En sitten tiedä kuinka järkevää on olla yhtään liian haasteellisessa ryhmässä, mutta on kai se pienempi paha kuin junnata liian helppoja juttuja? Tää ryhmä edellyttää kaikilta ja erityisesti minulta itsenäistä aktiivisuutta, sain eilenkin läjän vinkkejä mitä käyn itsekseni treenaamassa. Ihan perus takaakiertoja ja välistävetoja, mutta nimenomaan täsmäohjeet millainen ohjaus niihin sopii juuri mulle ja mun koiralle. Välistävetoihin en ainakaan ikinä olis itse keksinyt sellaista elettä, mikä eilen toimi Luksilla aivan loistavasti. Positiivisin mielin siis ollaan, tähän saakka agi on ehkä ollut meille vähän sellaista humputtelua kummallekin, ja mä olen vaan yrittänyt saada sen menemään minne haluan, mutta nyt aletaan ihan määrätietoisesti treenaamaan ja opettelemaan ihan selkeitä eleitä: tää tarkoittaa sitä ja tää tätä, aiemman huitomisen sijaan. :D

Eilen siis ympyrässä tai oikeastaan kuusikulmiossa kuusi hyppyä, keskellä yksi kellotaulun "9-3" -suuntaisesti, kello 12 ja kello 6 kuusikulmion ulkopuolella kummassakin päässä mutkaputket ja kaksi vinoa hyppyä. Putkia ei missään vaiheessa käytetty, ne oli vaan hämäyksenä, mutta eipä sinne kenenkään (ei minunkaan!) koira eksynyt. Kaksi erilaista kuviota ja kumpikin peilikuvana, tosin mä taisin tehdä vaan toisin päin, kun oli vähän vaikiaa sekin. :D Takaakiertoja ja niitä välistä vetoja siis lähinnä, ja oli siinä jotain muutakin kikkailua. Kaikin puolin aikasen haastava meille, mutta mahtava tunne kun jo turhautumistaan haukahtelevalle koiralle löyty ohjaus jolla se meni just niin kuin oli tarkoituskin! :)

Sisällä kävin väliajalla ottamassa pentupuomia (kun sellanen nyt oli, ok) ja keppejä. Kepeille yritin lähettää suoraan edestä, mutta ei oikeen osannut, ihan aavistus oikealta puolelta niin sujuu. Pujotteli kuuliaisesti loppuun asti joka otoksen.