Töppösen näkimet täysin terveiksi todettu! :) Mua jännitti etukäteen miten se mahtaa antaa vieraan lääkärin kopeloida laitteineen pääpuolessaan, ja kun just näyttelystä tuli ne fakin vinot jalat niin varmaan sillä on silmätkin ihan paskat. Koira sai tipat silmiin pihalla, käytiin vähän talsimassa lähikadulla (vaikutusaika 20min) ja sit mentiin loppuajaks sisälle. Luksi oli ahtaassa odotushuoneessa tosi nätisti mun jaloissa, mutta muriseehan se. Sen reviiri vaikuttais olevan noin metrin, sen lähemmäs jos vieras koira tulee, niin murraa vaikka miten kieltäisi. Mä olen oikeastaan luovuttanut, sen rajat menee siinä enkä mä mahda sille mitään, niin hittoako tappelemaan. Ärsyttää vaan ihmiset jotka päästää koiransa nenäkkäin vieraan koiran kanssa, ja vielä eläinlääkärin vastaanotolla missä yleensä potilailla on tauti jos toinenkin, kun ne kerta siellä on!! Työnsin lopulta kädelläni yhden sheltin vähän syrjempään karjuvan koirani iholta :P

Tutkimus oli ohi nopeesti. Koirakin oli tosi siivosti, vihasi kyllä lääkäriä koko sydämestään mutta oli oikein nätisti. Silmissä kaikki kunnossa, ihanaa :) Lopuksi tohtori antoi sille jonkun keksin, jota L suostui haistamaan vasta kun osoitin tädin avoimella kädellä olevaa keksiä. Otti sen hampaiden väliin ja sylkäisi saman tien ulos, eikä kelvannut lattialta, eikä mun kädestä. Viisas mudi, vieraiden tarjoomat karkit onkin jotain huumehia, ei niitä uskalla syödä! :D

Normaalilta se vaikuttaa, mutta koska koira ei puhu, ja koska ihmisten silmänpohjakuvissa käytetään ilmeisesti tuota samaa ainetta ja mulla se ainakin vaikuttaa monta tuntia, me varmaan jätetään illan agitreenit väliin. Just pahinta ainakin itselläni, kun ollaan pimeessä ulkona venaamassa vuoroa, ja sitten mennään valaistuun halliin sisälle. Aika himmeät valot siellä kyllä on, mutta turha mennä koiraa rikkuuttamaan jos on yhtään riskiä että se ei näe täysin normaalisti.