Viestiä: la ajettiin kartasta katsottuun paikkaan, jossa saisi n. 1km pätkän. Vaan eipä tullut edes navigaattori mukaan, niin eihän me sinne löydetty. Lopulta tehtiin pikkuisella tiellä n. 600m pätkä. Oli niin kylmä että radiopuhelimet hyytyi. Jätettiin Jouni ja käveltiin mudin kanssa pois. Ekalla lähetyksellä lähti hyvin, mutta pysähtyi ehkä 50m päässä, haukkasi lunta, katsoi mua ja taas eteensä ja seisoi vaan. Lopulta huusin sen takas. Uudella lähetyksellä lähti kunnolla ja sinne katosi. Olin ajatellut siirtyä 100-200m kauemmas, ja kävelinkin vähän matkaa, mutta sitten tuli uskon puute. Mahtaako mudi mennä Jounille asti ja mitä jos se jäi matkalle ja mistä mä tiiän kun ei tullu ees kännyköitä mukaan.. palasin takas siihen mistä olin sen lähettänyt, ja sieltä se tupsahti saman tien mutkan takaa niin että pelästyin koiraani. :D Kaulus ihan huurteessa. Kyllä oli käynyt Jounilla, grillikana kelpasi, vesi ei, ja sieltä päästä oli lähtenyt oikein hyvin mulle. Mun puolella sai maksista ja vettä sen sekaan, jolloin oli pakko juoda.

Su: pimeä yllätti ahkerat siivoojat :P eikä oikein ehtinyt metsään. Tehtiin viestitreeni parkkiksella, noin 50m matka, kumpikin ohjaaja näkyvissä. Mudi jäi Jounille, muista tehdä ens kerralla maastossa myös näin, että juoksee eka mun päähän! Siitä vissiin 4 vai 5 kertaa edestakaisin. Toinen lähetti ja vastaanottaja ohjasi namikädellä mudin perusasentoon, syötti sille namin ja lähetti toiseen päähän. Mudi pinkoi tuhatta ja sataa ja sillä oli kivaa! Tarkoitus oli treenata vaan lähtemistä ja toisaalta sitä, että vastaanottajan päässä ollaan edelleen käskyn alla, eikä lähdetä humputtelemaan esimerkiksi jonkun toisen koiran kimppuun...

Tunnaria on tehty taas pari kertaa ulkona. Sain ostettua uusia kapuloita (meidän M&M myy 10kpl yhteensä 2,50e). Otan ekaksi aina niin, että oma on selkeesti kauempana väärien levitetystä kasasta. Toisella toistolla oma tulee lähemmäs, tänään oli ihan sen levitetyn alueen takareunalla ulommaisena. Haisteli vääriä mutta ei koske niihin, ja oma tulee. En tiiä miten pakkanen vaikuttaa tähän, luulisi että kovin kylmässä haistelu on hankalampaa? Luultavasti koiran hajuaisti on kuitenkin niin käsittämätön, että hyvin se sujuu.