Kauppareissun jälkeen otettiin kotona odottaneet koirat pissalle kun ulkopukeissa jo oltiin. Tytti kiinni venaamaan ja ukko teki meille tunnarin. Ihan lähellä vaan oli joku iso muuttoauto josta roudattiin rojuja sisään meidän rappuun. Palikat ympyrässä, 8+1, oma jälleen kello seiskassa. Odotteluajan koira oli ihan ok, mutta just kun ukko oli saanut valmiiksi ja käski ohjaajan kääntyä, koira pärähti muuttokolinoille. Lähetin kuitenkin kapuloille ja lähti ja etsi hyvin, meni kerran omasta yli mutta kääntyi takas päin ja otti sen sitten. Toi sen mulle - paitsi että istui noin metrin päähän eteeni luovuttamaan. Samalla kolahti taas muuttokamat, koira sanoi buf!, tiputti kapulan ja tuli luimistellen sivulle. Sanoin että mites se tolleen ja yllytin sitä ottamaan sen uudestaan, mutta näytti että se luuli että ei kelpaa ja lähtee kapuloille etsimään jotain muuta. Käskinkin takaisin ja kävin itse viemässä kapulan riviin ja otettiin sit alusta uudestaan. Nyt lähti vastapäivään kello kuudesta ja kiersi siis koko ympyrän, tönäisi yhtä väärää haistellessaan, osui omalle, otti sen ja luovutti hyvin.

MIksei se vaan voi kerralla onnistua? :P Yllättävää että homma kusee nyt nouto-osassa, kun se sen piti jo osata!

****

Käytiin eläinkaupassa ukon kanssa, mä olin kyykyssä lattialla mättämässä luita pussiin kun ukko sanoo että eikös toi oo mudi. Nostin katseen sivulleni ja pieni musta pörröinen penska siinä killittää. Kysyin ihmisiltä, että onko tuo mudi, ja olihan se! Mustantassun Pellervo eli Coda. Ai hyvä luoja että mun täytyy ehkä vaihtaa mun suunnitelmat ja ottaa sittenkin seuraavaksi mudin pentu...