....

No joo. Eka tuli huomautus auton pitämisestä vieraspaikalla, se oli ihan aiheesta, ei siinä mitään. Sitten kahden päivän päästä siitä tuo. Ukko on asunu täällä yli vuoden ja samalla tavalla pitänyt koiraansa aina. Mullehan se varmaankin siis on, tosin en ymmärrä miksei kyyläyhteisö ei laittanut siihen sit suoraan mun (tai molempien) nimeä, kyllähän ne sen olis saaneet selville kun sai tuonkin. Eka "omistamanne koiran" (1kpl) ja sitten "koiranne eivät" (2kpl). Eli mitenkä?

Meni herne nenään, kun mulla koira irti(?), mäyrismies tulee fleksissä kiskovan ja räyhäävän koiransa perässä meitä kohti, sanon että älä päästä sitä tänne, tyyppi viis veisaa, korotan ääntäni ihan kunnolla että älä ny helvetissä päästä sitä koiraasi tänne! Mudi räyhää takas mutta pysyy hallinnassa eikä vie mua pitkin pihaa. Otti jotenki itsetunnolle tai jotain hä?

Tai kun vaihdettiin syksyllä talvirenkaita pihassa ja mäyrismiehen vaimo tulee siihen tunkemaan nokkansa ja kovasti "auttaa" eli senkun haluaa kyylätä. Siinä pyöritellään silmiämme ukon kanssa toisillemme ja vastaillaan tädille niin lyhyesti että tyhmempikin ymmärtäis jo häipyä. Vaan ei, vasta kun muija alkaa räpeltää meidän tavaroita, tiuskahdetaan sille ihan kunnolla että mitä jos antasit olla.

Päivää mä olen kohdatessa sanonut mutta juttusille en ole jäänyt, vaikka olis perään huudeltu, joten ehkäpä sekin koppava käytökseni on kyyläyhteisöä vituttanut? Ukko ei paljoa vissiin edes päiviä toivottele.

Tämä on ainoa oikea juttu mistä olisi minulle ollut syytä antaakin noottia. Tosin mäyrisukon käytös ei ollut sen parempaa ja mä haen sille syytteen koiratappeluiden järkkäämisestä (yllyttää koiraansa), aggressiivisen koiran puutteellisesta hallinnasta (päästää räyhäävän koiran ihmisten ja koirien jalkoihin) ja eläinsuojeluvalvojan tsekkaamaan koiran olot (ukkoa ei koskaan näy muualla kuin pihalla seisomassa ja koira rääkyy narun nokassa niin, että on varmaan kovin turhautunut olemattomasta liikunnasta?).

Joo, on meillä koirat irti pihassa. Jos tullaan autosta kädet täynnä kamaa, tai joskus pikapissalla, tai kunnon lenkin puutteessa käyty pihan nurkilla antamassa koirien hetken painia lumikasassa. Tietenkään niitä ei päästetä kenenkään luo ja jos on ihmisiä, otetaan koirat kiinni (tytti) / vierelle käskyn alle (luksi). Tyttiä ei edes hittojakaan kiinnosta ihmiset eikä koirat, ei edes räyhäävä mäykky. Mudi kyllä murraa takas mutta pysyy nätisti käskystä vierelläni, oli kiinni tahi irti.

Ja että rappukäytävässä irti? Anteeksi mitä? Joo ovat, usein lasken hihnat ulko-oven avattuani (se ei ole lukossa) kädestä että saan kaivettua avaimen taskusta. En edes muista montaa kertaa että olis tullut ihmisiä rapussa vastaan. Ja jos just siinä olis joku, niin en varmastikaan olis heittänyt hihnan päitä kädestä lattialle. Siivoojan oon pari kertaa nähnyt ja se on iloisesti tervehtinyt sekä mua että koiria, että tuskin on valituksen takana. Asutaan ekassa kerroksessa ja ulko-ovelta meille on muutama metri portaita. Rappukäytävä on kapea ja jos sieltä joku just olis kohdalla tulossa, niin yhtä läheltä ne mun koirat sen ohittaa oli sitten remmissä tai irti. Ja muutenkin, ne koirat menee sen metrin-kaks edellä olivat sitten kiinni tai irti. Eri asia jos asuttais kymmenennessä kerroksessa ja laskisin piskit alhaalla irti ja ne juoksis keskenään ylös ja mulla menis ikuisuus lyllertää perässä. Silloin ne olis yksinään hallitsemattomasti rapussa irti ja ymmärtäisin hyvin että joku voi esim. pelätä niitä.

Miksi kukaan ei ole sanonut mitään henkilökohtaisesti irti olevista koirista? No koska on vähän vaan keksimällä keksitty jotain valittamista? Koska olen niin koppava enkä halua jauhaa paskaa enkä kertoa elämästäni mitään enkä naapuria "auttamaan" renkaiden vaihdossa, niin olen niin vittumainen ja pelottava että ei mulle uskalla sanoa tästäkään aiheesta? Ja kilin kellit.

Katotaan nyt. Kai tässä vielä asiallisena yritetään pysyä, ja siirrytään koirien kanssa painimaan vähän kauemmas taloyhtiön pihasta ;P, mutta yksikin vastaava vähän keksitty valitus niin mulle riitti noi saatanan kyyläpaskat. Ekana varmaan kusen pellille ja pistän kaikille naapureille vähän pakastettua postia...