La oman seuran agikisoissa. Pe-la yön olin päivystyksessä, joten ei taas oltu koiria lenkitetty muutamaan päivään ;P Kisoista mentiin suoraan mökille, jossa oli myös mun vanhemmat. Tyttikin oli oikeen tuttavallinen ja kävi pussaamassa niitä molempia, ihme lortto siitäkin tullut ;) No ei vaan, kiva että viihtyy. Mun äiti saa leikittää koiria ja me voidaan ukon kanssa vaan olla, vaihteeksi aika ihanaa! :D Oltiin mökillä yötä ja tultiin takaisin niin, että ehdin samojen agikisojen talkoisiin tänään iltapäiväksi. Nyt on taas naama poltettu.

Niin ne eiliset startit. No HYL, HYL ja HYL. Eka ja kolmas ihan kohtuullisia mutta tokalla radalla kannoin koiran ulos, kun ei ollut taas oikeen selvillä kuka käskee. Ei se lähtenyt hanskasta silleen tyypilliseen tapaan, vaan oli vähän kummallinen, en tiedä mistä johtui.

Ekana hyppyrata. Kuva suuntaa antava, en oo varma kaikista hyppyjen kulmista yms:

Ja tässä VIDEO. Luksi oli vähän hitaan oloinen, keppien alku ihan "täh?!" ja pujottelu kaikkinensa vähän hidas. 11-12-hypyillä olen kai vähän liian edessä ja jätän koiran selän taakse niin että takaakierto jää vajaaksi. Seuraavaa hyppyä en sitten ohjaa oikein mitenkään, kun meni pasmat sekaisin, ja koira tekee sen takaa vaikka piti mennä normaalisti. No samapa tuo, vitonen tai hylky, ei oo mulle mitään väliä.

Tähän rataan olin tyytyväinen, se oli päivämme eka ja koira pysyi hanskassa. Olis auttanut, jos olis voinut jäädä keppien vasemmalle puolelle, mutta en edelleenkään luota siihen kisatilanteessa, joten noin mentiin. 9-renkaalle näytän videossa vievän koiran turhan lähelle, se olis irronnut kauempaakin. Koiran ollessa 14-putkessa otin (tai ajattelin ottaa - tästä mä huomaan itse kehittyneeni! Mulle tulee rataan tutustuessa jo ajatus mitä tehdä!) sivuttain etäisyyttä. Putkessa ollessaan se ei näe sitä eikä mun linja siis vedä sitä pois 15-hypyltä, kuten kävis jos irtoaisin vasta koiran tultua putkesta. Kuitenkin olen valmiiksi oikeassa suunnassa ja koira kääntyy, eikä mene ykköshyppyä väärin päin.

Sitten oli se agilityrata, josta päästiin hyppy, hyppy, 90 asteen käännös putkeen, rengas, A jossa otti kontaktit mutta varasti eteenpäin ilman lupaa, hyppyneliöön jossa loikittiin aika monta väärää ja kierrettiin yksi -> koira kantoon. En piirrä sitä nettiin, omassa vihkossa on ylhäällä. Videokin on mutta siinä nyt ei ole mitään nähtävää. Jos koira olis kuumunut normityylillä niin sitten voisin laittaa sen, mutta nyt se oli vaan jotenkin.. outo.

Viimeisenä toinen agilityrata, kuva taas sinne päin:

VIDEO. Koira tuntui ehkä hiukan väsyneeltä kuuman päivän ja autossa odottelun takia. Puomi on hidas. Puomilta vitoselle oli kummallinen vino siirtymä, mutta etukäteisluulostani huolimatta koira tuli sen ihan hyvin. Kutoshyppyä ennen näin koirasta, että se katsoi eteen päin jotain, en tiedä luuliko se näkevänsä jonkun tutun tai tuliko sieltä joku haju. Se kuitenkin selkeesti kohdisti tarkkaavaisuutensa sinne -> hypystä ohi (5vp). Jotain kiljaisin ja ennen kuin ehdin reagoida, koira hyppäsi sen saman hypyn väärään suuntaan takaisin (HYL). Loppurata sitten puhtaasti maaliin, joskin ennen A:ta ohjaaja sählää kun ei muistanut missä kohtaa se olikaan, ja koiran meno oli kaikkineen vähän hitaan tuntuista. Kepeille haki hyvin. 15-putkeen tiesin sen irtoavan hienosti itse, joten jään noiden hyppyjen taakse ja jo kohti 17-putkea. Loppusuorankin irtosi ihan hyvin ottaen huomioon että mitään agieteenmenoa sille ei tosiaan oo opetettu, se on pelkkä "mene vaan!" -kannustus :D

Mua alko vaan niin vituttaa tää puuha, että pidän agissa kisataukoa. Heinäkuun lopussa on seuraavat oman seuran kisat, jos sinne sitten. Sitä ennen en kyllä jaksa ajella yhtään minnekään kauemmas hakemaan lisää kalliita hylkyjä. Ehkä mä en vaan osaa tarpeeksi? Kyllä kai se nyt kuitenkin edes vähän paremmalta näyttää kuin tämä tasan vuoden takainen eka kisastarttimme..?