Voi vittujen vittu sanon minä! Ajattelin ottaa iltapissalla nopeasti pari toistoa ohjattua noutoa tuossa lähikentällä. Ei mennyt ihan niin. Sain varmaan kaikki mahdolliset virheet; oikoo merkiltä kapuloille, meinaa oikoa mutta kiertää viime hetkellä takas merkille, ei mene merkille asti lainkaan vaan tarjoaa pysähtymistä liian aikaisin, menee merkille mutta jää ilman lupaa seisomaan kun käsky on KIERRÄ ja se tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, kierrä sen ympäri ja palaa takas mua kohti ellen toisin käske. Vauhti kärsii jos koira saa stoppailla itsekseen. Stop-käskyllä merkillä menee maahan tai istuu, mitvit? Noutokäskyllä ei lähde ollenkaan, lähtee ihan minne sattuu, menee merkillä maahan, tulee mun luo, plaaplaa... mä pysyin tiukkana ja vaadin monen monta kertaa että kuuntele. Koira yritti välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lopulta en enää tiennyt mitä mun kannattais tehdä että saisin riittävän suuren onnistumisen mihin voisin lopettaa, niin kerta kaikkiaan keräsin kamat veks ja lähdettiin.

Mäenjaksa.