En todella tiedä mikä pakottava tarve mulla on tuhlata rahaa agikisoihin. Ei olla treenattu varmaan yhtään sitten viime kisojen (HYLHYLHYLHYLHYLHYL...niin tosiaan, HYL!) joten ei liene vaikeaa arvata miten nyt sujuu. Mulla on kuitenkin ollut Peetsan "Agility alkeista huipulle" -kirja lainassa ja olen sitä iltaisin lueskellut. Pitäisköhän mudinkin lukea, ehkä oppi tarttuisi senkin päähän ;D Tänään menin iltamyöhällä hallille. Oheiset harjoitukset kirjasta, tosin pieniä muutoksia, mm. toi oranssi vitoshyppy kuuluisi olla suorassa, mutta kentällä oli esteitä edessä.

Aloitimme mustilla:

Vaikeuksia oli lähinnä 4-pujottelussa, jos jäin keppien oikealle puolelle. Vasemmalle puolelle mennen sain koiran myös ajettua kakkosväliin. Miksi on niin vaikeaa antaa sitä tilaa! Kun maltoin, sujui.

Oranssissa ei oikeastaan ollut mitään hankalaa. Koira haki 2-kepeille paljon paremmin kuin luulin ja veti niin tiukan kurvin, että ehdin jo pelätä että se menee väärältä puolelta sisään.

Sitten oli tällainen:

Kuvittelin, että koira kyllä irtoaa putkiin ja nimenomaan ongelma on "takaisin tullessa" se, että elikko on putkessa vaikkei pitäisi. Vielä mitä! Aloitin niin, että olin hyppyjen ulkopuolella, mutta ei mennyt kunnolla putkeen. Menin sitten hyppyjen ja putkien väliin ohjaamaan ja nyt irtosi oikein hyvin. Ei sen kanssa oikeastaan ole kai sellaista tehtykään, että meidän välissä on esteitä. Mulla oli hankaluuksia keksiä miten parhaiten ohjaan 5-6-7- kohtaa ja kokeillessani eri juttuja koira alkoi huutaa mulle. Hiljaisuusaika oli jo alkanut, ja kun pari hyssyttely-yritystä ei auttanut, totesin että lähdetään sitten pois. Voisi joku toinen päivä kokeilla uudestaan. Päiväsaikaan, niin turhautunut mudi ei häiritse naapureita :P