Anteeksi ruma otsikko, mutta suoraan sanottuna vituttaa niin jumalattomasti että voisin räjähtää!!

Naapurissa on bileet. Ollut jostain kuudesta alkaen. Hirveetä huutoa, känniörvellystä, ovien paiskomista, rapussa juoksentelua. En halua viedä pentua ulos, koska rappukäytävässä on jatkuvasti joku ja viimeisenä maailmassa haluan että pentu tapaa omassa rapussamme kännisen idiootin, jonka on pakko yrittää iholle. Joo, mä TIEDÄN että ne ei tyydy katsomaan, ne vähintään örveltää suureen ääneen ja hyvin luultavasti haluaa silittää. Mulla ei ole voimia vastustaa. Olen niin vihainen että alkaisin varmaan karjua suoraa huutoa, ja se nyt tuskin on kovin fiksua.

No ei se mitään, kuskoon paperille. Ei sitä ole mikään absoluuttinen pakko viedä ulos.

Mutta entäs nukkuminen? Mulla on korvatulpat, nou hätä. Vaikka meillä on radio päällä, möly kuuluu tänne vähän väliä. Pentu ihmettelee. Jos sammutan radion, se ei varmasti saa nukuttua vaan säpsyy hereille jatkuvasti. Jos jätän radion päälle, en tiedä saako se silti nukuttua.

Jos mulla ei olis koiraa, olisin käyny jo karjumassa että nyt ne vitun turvat pienemmälle. Toi naapuri on kyllä ihan kiva, tosin en ole satavarma mistä asunnosta koko möly edes tulee, mutta en vaan halua antaa pienintäkään kimmoketta kostolle. Joo, oon ehkä vähän vaivoharhainen, mutta kuvittelen että ne suunnilleen kiusallaan keksii että mun koira haukkuu ja siitä vasta kiva sota alkaisi. On mullakin joskus bileitä ja musiikki vähän turhan kovalla. Ajattelen, että kaikkien pitää joustaa, ja varsinkaan koirallisen ei kannata ekana olla aukomassa päätään mistään mölystä. Onneksi kello on "vasta" kymmenen. Ehkä ne kohta hiljenee. Ehkä. Rukoilkaa mun puolesta, pliiiis! Väsyttää ihan kauheesti mutta en viitsi vielä mennä nukkumaan, en halua jättää pentua "yksin" tähän mekkalaan.

Luojan kiitos en sentään lähtenyt baariin, niin kuin vähän aikaa meinasin! Ei Luksi mitenkään pahasti pelkää tai mitään, mutta en silti haluais että se joutuu yksin ollessaan kuuntelemaan tollasta möykkää.

(Mun suihku on alakerrassa ja vitut mä sinnekään haluan mennä kännilauman läpi.)

----

23.40. Otin riskin ja käytin pennun pihalla. Pentu kitisi kauheasti ja sillä oli  kuin olikin kauhea hätä, teki molemmat tarpeet heti. Mennessä pihassa ei ollut ketään. Pennulla oli hepulivaihe, hetken mietin että päästän sen liinasta kokonaan irti ja annan juosta puistossa. Ei siellä olis ollu ketään, siis ihmisiä, mutta kun se alue kuhisee jäniksiä. :P Just tänään rautatieasemalla pentu pyrähti pulun perään, enkä kehdannut siellä laiturialueella antaa niin kovaa palautetta kuin olisin ehkä muualla antanut. En halua ottaa riskiä, että se sinkoaa jäniksen perään pilkkopimeässä (tai muutenkaan, mutta valoisalla näen ne elukat toivottavasti aiemmin, kun ei toi vielä tajua etsiä).

Takas tullessa sitten pihassa oli joku äijä röökillä. Pentu juoksi liinan mitan päässä edellä ovelle ja pysähtyi kuin seinään kun huomasi sen tyypin. Kutsuin sitä mun suuntaan pari metriä että sain paskapussin pantua roskikseen, tuli nätisti. Sit käveltiin ovelle, pentu teki usean metrin kaarroksen niin että pääsi tyypin ohi ovelle. Luikahti ihan nätisti sisään. Tyyppi alko juttelemaan ja pentu ehti ravata monta kertaa portaita ekalle välitasolle ja takas. Se poju olis jutellu varmaan kauemminkin, kyseli kovasti koirasta, mutta mä otin pennun kantoon ja kiipesin ylös. Sille olis varmaan voinu nätisti sanoa, että voitteko olla pikkasen hiljempaa, mutta enpä älynny. :P

Hienoa kuitenkin, että 1) pentu toipui nopeasti järkytyksestä kun huomasi että pihassa ON JOKU, toimintakykyä riitti ja se uskalsi mennä sen ohi ovelle 2) pentu ei alkanut yhtään murisemaan, saati haukkumaan 3) tyyppi oli loistava malliesimerkki, se käyttäytyi kuin oppikirjasta eli jutteli mulle ja vähät välitti koko koirasta 4) siellä ei ollu koko laumaa mölisemässä, vaan vain yksi hiljainen kaveri itsekseen.

Pennulla tuntuu olevan hirveä nälkä, ja annoin sille äsken nappulaa ihan reilusti. Se ei oo moneen päivään syöny paljoa ja nyt selvästi taas uppoaa. Annoin vielä yhden possun korvan palasenkin, se tuhosi sen tosi nopeesti! Piti ihan kysyä että söitkö muka kaiken jo. :D Nyt se sammui taas, mäkin voisin mennä nukkumaan. Jos kehtaisin, menisin kuokkimaan naapuriin, harvoin sitä tapaa pihallaan hyvännäköisiä nuoria miehiä jotka haluaa jutella koirista! Hitto kun en jääny puhumaan sen kanssa kauemmaksikin aikaa. :D Ties mikä koiraharrastaja se oli itsekin... eikä se edes pelännyt mua, jollaoli sieniverkkarit jalassa, kulahtanut tuulipuvun takki niskassa ja tukka sotkussa. (Tiedoksi niille ketkä ei tiedä, että meillä on äiijän kanssa tässä kohta tulossa 4v-vuosipäivä eikä mulla oo yhtään mitään naapurin bilevieraan iskuaikeita. Kunhan olisin halunnu jutella, koira-aiheisia keskusteluja on AINAkiva käydä.)