Vihdoinkin meillä on taas nakkeja. 20 murua, ekat 10 naksuttelin äsken, toiset teen vielä illan aikana. Orsi ehti kiivetä syliin kun olin vasta laittanut välineet tuolille ja olin itse istumassa lattialle. Ei se mitään, siinä se sit tönötti.

Hassua, että koiran kanssa stressaisin ihan hulluna, mutta rotan kohdalla mua lähinnä naurattaa.. meinaan se, että kaava on

1. pinsettikäsi lähestyy
2. naksautan
3. nami nassuun

Eli toi käden liike. Ymmärtääkö rotta sen? Pirustako minä tiedän pitääkö siihen kiinnittää huomiota? :D

Luksi kyyläsi portin takaa. Lässytin Orsille oikeen törkeän imelänä, onpas oooooorsi hieeeeno rotta, tui tuiiiii!

Vähän luulen, että L ei tule vinkumaan saati vajoamaan "nyt mä tuun portista läpi että pääsen mukaan!" -tilaan. Sille on aika huolella opetettu, että vaan keskittymällä se voi saada haluamansa asian, silmitön riehuminen, turhautuminen yms ei auta yhtään. Ja toisaalta portilla sikailustu on tullu sellanen palaute että en usko että saisin itsekään sitä hyppimään porttia päin, vaikka hihkuisin, kiljuisin, kannustaisin ja houkuttelisin ties millä siellä toisella puolella. Hitto, senhän mä just olen sille opettanut heti 8-viikkoisena, että mä voin istua lattialla juttelemassa rotille, ja se on pennulle kauhea houkutus, mutta portin läpi ei silti saa tulla.

Haluisin kokeilla niin, että joku muu pitää koiraa remmissä samassa huoneessa, kun treenaan Orsin kanssa.