Ongelma: koira menee valtaville kierroksille aina kun näkee toisen koiran. Rähjää ja olis menossa kimppuun. Omistaja kertoo että uskoo sen pelkäävän kun sen kimppuun on pari kertaa käyty. Namit ja lelut ei oikeen toimi, ainakaan jos tilanne tulee yllättäen. "Katso"-käskyä koira tottelee muuten, mutta tässä tilanteessa omistaja jää toiseksi.

Minä vastasin tuohon, että "No voiko siitä syyttää koiraa? Sä et ole ollut sen luottamuksen arvoinen. En mäkään suostuis katsomaan kenenkään käskystä toiseen suuntaan, jos vastaan kävelis joku joka on aiemmin hakannut mut..."

Kirjoitin muutakin, mutta sillä aikaa oli ehtiny tulla jo lisää vastauksia muilta.

Ratkaisuehdotukset:

1: kolinapurkki
2: heittäkää järveen luottamuksenne, ei se koira oo menettäny luottamustaan ihmiseensä vaan toisiin koiriin
3: raahaa se kuonopannan avulla vaan väkisin ohi
4: anna ajan kulua, kyllä se pelko siitä haalistuu kun se huomaa että mitään ei tapahdukaan
5: laita se istumaan ja tunge sille vaan lisää namia suuhun

Mä en voinu enää sanoa muuta kuin että olen sanaton. Ei mitään. Unohtakaa.

Olen edelleen ihan puulla päähän lyöty... luulin että lemmikkipalstoilla on ELÄINIHMISIÄ, jotka tietää edes perusjutut. Yleensä remmissä rähjäävä koira pelkää. No, sitä ei kaikkien tarvii tietää, mutta kun heti aloituksessa selkeesti sanotaan että koira pelkää. En minä tiedä onko munkaan ohjeet sen parempia, en tosiaan pidä itseäni minään guruna...

Mutta mä en voi käsittää millainen helvetin älykääpiö tarjoaa PELKÄÄVÄLLE koiralle RÄMINÄPURKKIA! Sillä mätkimälläkö se koira hiffaa, että katos kummaa, eihän tässä mitään hätää olekaan? Voi jumalauta, olen niin raivona ettei tosikaan!

Tässä näemme taas yhden syyn miksi mun eläinlääkisopinnot jäi kesken. Mä turhaudun niin jumalattomasti IHMISTEN tyhmyydestä että tekis mieli käydä käsiksi niihin. Mä en halua tietää. Poissa silmistä, poissa mielestä. Mä en taida kestää enää edes nettipalstoja, kun annan itseni riehaantua niistä tälleen. :P