Nimittäin joku meillä unohtaa lenkillä mukana olleita nakkisutturoita pitkin pöytiä ja hyllyjä. Löytyy kun haju paljastaa. Koira on epäilemättä aika monta päivää haistellut niitä, tai siis haju on tullut sen nenään mutta se ei ole käynyt nenänsä kanssa lähellä kurottelemassa (olisin huomannut), koska niin ei saa tehdä. Ilman lupaa ei oteta. Ilmaisis nyt jotenkin ne kuitenkin! Mulla on varhaisiän dementia, kun noita on tapahtunut todella usein viime aikoina. Toinen klassinen on unohtaa nakit treenikassiin, jonka työnnän keittiön isoon puoliviileään komeroon. Kyllä haisee vähän ajan kuluttua, on siellä jotain +15 ehkä silti.

Eilen kotiuduin baarista joskus kahden jälkeen, ja lähdin lenkille. Oli mulla remmi kädessä, ja koiralle pistin valopannan päähän, mutta niinpä niin. Kun olen humalassa, se on huolissaan minusta, ja selkeesti sitä mieltä että nyt toi ei ainakaan pidä huolta meistä, joten se on mudin tehtävä. Paimennuskäyttäytyminen näkyy voimakkaampana ja se on vaan jotenkin paljon valppaampi. Raivarit yhdelle kohti tulleelle humalaiselle, mun koirasta lähti niin hirveä ääni että en oo tollasta vähään aikaan kuullut. :D Käskin sen sivulleni istumaan ja pidin kättä sen niskalla, ei kuitenkaan ollut otetta pannasta. Suoraan sanottuna ei tullut mieleenkään että olishan sen voinut ottaa kiinni, mulla oli se remmikin hei mukana... kannattaa lenkkeillä päissään. Humalainen väisti meitä ja koira pysy käskyn alla. Huhheijaa, onneksi.

Bongattiin myös ehkä joku viisi kertaa jäniksiä, joka kerta mudi ottaa automaattisesti kontaktia ja tulee lähelle. Se osaa. Humalassa en edes tajunnut pelätä että entä jos se painelisikin niiden perään.

Sit vielä lidlin kautta kotiin, siinä meni muutama autokin ohi, mutta koira oli edelleen irti. Mihinkä se nyt jalkakäytävältä pomppaisi. Yksi pyöräilijä tuli vastaan, käskyt oli "täällä" jolla koira tuli parin metrin päästä edeltä mun luokse, ja "oottaa" jolla ei ollut lupaa liikahtaa, ja aivan nätisti hoitui sekin.

Haluaisin kokeilla päiväsaikaan ja ihan selvin päin viedä sitä vapaana vaikka ton saman kierroksen, mutta ei vissiin oo tapahtumassa. Mä pelkään huomattavasti enemmän vihaisia kanssaihmisiä kuin sitä että koiralle tapahtuisi jotain...

--

Oikeastaan meillähän on viime aikoina mennyt taas oikein kivasti. En muista mitään totaalista hermojenmenetystä. Ohitukset on taas aika lailla sillä tolalla, että koira ottaa pyytämättä kontaktia ja saa useita nameja peräkkäin, jotta pysyy kontakti ja samalla turpa ummessa. Yks aamu kun oli vielä pimeää, se kyllä ehti vetää hirveet kierrokset puistossa olleesta pienestä terrieristä. Mun vika, en huomannut että sillä naisella oli koiraa ollenkaan, ja olin ihan jäljessä tilanteesta.

Näin viime yönä unta, että mun koira karkasi perhoskoiran luokse noin sadan metrin päähän, eikä tullut vaikka mitä huusin. Se kävi kääntymässä siellä ja tuli saman tien kiitolaukkaa takaisin, kepin kanssa. Se haki sen kepin sen perhosen suusta ja toi minulle. Öh? :D Otin omani kiinni, mutta sen perässä tuli niiden tyyppien toinen koira meidän luokse, ja siitä tuli kauhea tappelu. Lopulta saatiin koirat irti ja mä olisin halunnut kuolla häpeästä siihen paikkaan, pyytelin anteeksi ja kaikkea, mutta ne vaan nauroi. Toivottavasti ei ollut enneuni.