Lämmittelylenkki puistossa fleksin kanssa, tultiin kotiin ja otin vetovaljaat käsiini. Mudi sekosi ihan totaalisesti. Piip piip piiii ja pomppii tasajalkaa mun naaman korkeudelle. :D

Se sama lentokenttärundi, noin 10km. Alkumatkasta koira oli remmissä, nähtiin kahdesti jäniksiä, pysähdyttiiin syömään namia taskusta. Sitten päästin koiran jyväskyläntiellä irti ja kotiovelle asti se olikin vapaana. Nähtiin irtikin pari kertaa jäniksiä, ja kerran ajettiin niitä vähän matkaa takaa. Mudi totteli myös kiitolaukasta ei sinne -käskyä, kun kannustin sen edelle ja se valitsi väärän tien, ja huusin sen sitten heti perään pois sieltä. Kääntyy melkeen ilmassa. Ja meikä ei muka luota siihen koiraan...

Neljä parin-kolmensadan metrin kiitolaukkapätkää. Mun mielestä töppis alko loppumatkasta selkeästi väsyä, jättäytyi mun taakse. Tosin se kyllä kokee olevansa töissä vaikka olisi irti, ja jotenkin käskyn alla. Hakeutuu käskemättä siihen vähän mun vierustaa taaemmas ja pysyy siinä, erikseen pitää kannustaa että mene vaan ennen kun se lähtee mihinkään. Toisaalta ei sen nyt tarttekaan kuseksia ja luuhata ties missä, mutta kyllä se mun puolesta irti ollessaan vois vähän haistella ja merkkaillakin. Remmissä pyöräillessä se tietysti ei saakaan yhtään pysähdellä tai haahuilla. Itse ensin opettaa tiukat säännöt ja sitten ihmettelee kun tyyppi ei osaa tai uskalla soveltaa niitä vapaanakaan. :P

Mutta, pääasia oli se että olipas hauska reissu! :)